Hovedside

Ønsker båtplass 2018

Nå kan dere logge dere inn og melde ønske om båtplass på "min side"

De fleste vil få tildelt samme båtplass som de tidligere har hatt, men det gjelder ikke alle, og noen får faktisk ikke plass i år. Som alltid må noe omrokeringer til for å få kabalen til å gå opp. Som dere sikkert vet, har ingen fast plass. Faktura blir sendt ut tidlig i mars.

Alle rettighetshavere som ønsker/ikke ønsker båtplass melder fra om dette på hjemmesiden innen 10. januar 2017.

Alle medlemmer som ønsker/ikke ønsker båtplass melder fra om dette på hjemmesiden innen 30. januar 2017.

Båter du hadde plass til i fjor, bestilles direkte av medlemmet på hjemmesiden. Du skal motta en epost som bekrefter at du ønsker/ikke ønsker båtplass. Eventuelle nye båter må avklares. Send derfor e-postforespørsel til blommenholmbatforening@gmail.com om dette. Du må ha forsikringspapirer tilgjengelig hvis denne informasjonen mangler på "min side". Båter uten forsikringsinformasjon kan ikke påregne plass. For registreringspliktige båter skal det legges inn registreringsnummer. Vennligst kontroller at e-postadresse og mobilnummer er registrert riktig. Etter behandling vises tildelt båtplass på "min side".

For bestilling gå til "min side" og velg "Bestill sommer" i menyen

Vinter

Plassene i vinterhavn blir normalt ledig 15 oktober, noen senere en dette. Plassene 2016 til 2022 blir ledig i begynnelsen av november

Vannet på bryggene og på opplagsplassen blir skrudd av 10 november før frosten kommer, det finnes en frostfri utekran ved toalettet i sjøhuset. Strømmen blir slått av fra uke 47 i ukedagene, men settes på i helgene. På opplagsplassen er det i vintersesongen ikke tillatt med tilkobling til strømposter i ukedagene. Om dette skjer, vil slike ledninger bli fjernet eller klippes uten varsel. Trenger du strøm noen timer i uken er det satt opp brytere som gir 3 timer strøm, en på Homan, hjørne mot brygge 2 og en på Sjøhuset ved vaktrommet.

Strøm i Boblehavn.
Alle strømuttak på brygge 3 og alle på venstre (østre) side av brygge 4 og 5, samt brygge 8 er nummererte og skal benyttes i samsvar med plassnummer, sommer som vinter. På disse plassene anbefales det å følge med på “egen” kontakt så misbruk unngås. Ta gjerne notater av forbruket. Tilkobling til annet uttak anses som tyveri. Ledninger må ikke henge i vannet og ligger de i veien for snøfreseren går de i stykker.

Gode landstrømråd fra Seilmagasinet er:

- Ikke bruk landstrøm mer enn nødvendig.
- Ikke bruk skjøtekontakter i hjemmehavn.
- Ikke legg ledninger i kveil.
- Hold kontaktene tørre og bruk godkjent kabel, se havnereglementet.
- Monter en galvanisk isolator eller skilletransformator.

Kontortider

Normalt 08:00 - 15:00.

Kontoret er ubemannet fra 18/12 til 02/01, epost leses sporadisk i perioden.

Mastekran kurs

Onsdag 13. april 2016, holdt Didrik fra Southern Cross Spares mastekrankurs for medlemmer av Blommenholm Båtforening.

Rundt 40 personer deltok, trykk her for "Prosedyre for nedrigging mm"

Nytt kurs settes opp til våren når det er mer enn 10 påmeldte til info@southerncross.no

Fremmedsøppel

Viser til oppslag som er satt opp ved Miljøhuset:
Kun

Søppel fra båtene i Blommenholm Båtforening

Video-overvåket område

Søppel fra andre steder enn egen båt, skal altså ikke kastes i foreningens container.

Behandling av søppel er en stor utgiftspost for foreningen

Overtredelse kan medføre bortfall av båtplass og medlemskap.

Dersom slik overtredelse fortsetter, vil styret dessverre vurdere å sette opp bom med adgangskontroll og eller låse containerne i deler av døgnet.

Vi håper imidlertid å unngå slike upraktiske tiltak.

Husk kildesortering! Se oppslag.

Blommenholm Båtforening